Klasser

Några praktiska tips


Ta mjuka kläder, gärna ett linne för det kan bli varmt. Kallare dagar kan det vara skönt att ha med sig en kofta och ett par strumpor att dra på sig under den avslutande vilan. Mattor och filtar finns på plats. Yoga känns bäst att göra barfota och ett par timmar efter senaste måltid.
Dörrarna till Yogarummet öppnas 15 min före start. Vänligen respektera lugn och tystnad i rummet.

 


Yoga Grund -  105 min

 

I Yoga Grund får du lära dig att:

- Stärka, balansera och mjuka upp din kropp på alla nivåer med hjälp          av fysiska övningar, sk asanas

- Hitta och fördjupa din naturliga andning, vilket är en förutsättning för        bra hälsa. Vi  gör även grundläggande andningsövningar, sk                         pranayama

- Fokusera - Du lär dig att vara närvarande längre och längre stunder, 

vilket ger en större närvaro i din vardag. Detta medför en högre 

kvalitet i ditt liv


Ett underbart sätt att komma i form, avkopplande samtidigt som kroppsövningarna stärker och mjukar upp din fysiska kropp. Yogan ger dig mer energi och du mår bättre genom att den jobbar på ditt nervsystem, höjer ditt immunförsvar och balanserar dina energiflöden. På köpet får du dessutom ökad kontakt med din kropp. Här tankar du kraft, balanserar och stärker din kropp  på alla nivåer. 
Inga förkunskaper krävs.

 


 Yoga_fortsättning

Yoga Fortsättning 105min


Fördjupar i chakrakunskap och yoga överhuvudtaget, här går du djupare i positionerna och stannar i dem längre. Längre och kraftfullare andningsövningar. Djupgående asanas 

 


Yoga Grund/Fortsättning  Morgon 90 min

Morgonpass där alla nivåer kan delta.
Inga förkunskaper krävs.

INGA KLASSER HT-19


Gravidyoga

Gravidyoga 75 min

 

Inspirerad av Estela Mathleins populära koncept. 7-veckors kurs med yoga och profylaxandning.

Jill Moti har under mer än 3 år arbetat för Estela Mathlein med Gravidyoga i Stockholm och därefter med kurser i Täby sedan 2010

Hon har dessutom erfarenhet av 3 egna graviditeter med 4 barn

 

Att gå på Gravidyoga när du väntar barn är underbart!                      

Dels hjälper yogan dig under din graviditet och dessutom får du redskap som kan hjälpa dig genom förlossningen.

Fördel om du kommit något längre i graviditeten. Från vecka 20 eller senare är bra. Profylaxövningarna bör vara färska, fräscha och levande inför förlossningen. Kommer du tidigt i graviditeten kan du gå två omgångar.

 

Gravidyogan stärker o balanserar din kropp under graviditeten och ger dig verktyg som hjälper dig under förlossningen. Du lär dig flera olika andningstekniker som kan ta udden av värkarna under förlossningen. Vi övar bl a  profylaxen - lättandningen som har hjälpt många gravida under åren.

Det finns även yogaövningar som kan hjälpa dig som har foglossning. För de som behöver, tar vi även stolar till hjälp.
Inga förkunskaper krävs.

 


Yoga Mamma&Bebis 60 min


Träning för dig, där du har med dig din bebis. Ditt barn ligger intill dig när du yogar, eller sover bredvid. Vissa övningar gör ni tillsammans!      

 Yogan hjälper dig att komma tillbaks, stärka mage och få en snabbare återhämtning. Även ett mysigt sätt att träffa de andra mammorna i området!
Inga förkunskaper krävs.

 

 


 

 

 

Restorative

Välkommen på en 2.5-timmars skön djupavslappning!

 

Restorativeyoga handlar som namnet anger om återhämtning. En underbar yogaform där du slappnar av på djupet så att din kropp kan återhämta sig. 

Optimalt när du behöver fylla på energi och kanske dessutom har ett stressat nervsysytem.

 

Du ligger i olika positioner 15-20 minuter vardera, uppbackad av filtar, bolster mm. Under tiden går jag runt och pysslar om var o en så att alla ligger så skönt som möjligt. Yogan är helt utan ansträngning och optimal när du behöver fylla på energi eller bara ha en skön stund för dig själv.

Dessa vilande sköna positioner leder till en djup avslappning som ger hela kroppen inklusive  nervsystemet återhämtning.

 

"Fantastiskt!", "Underbart!" är vad som brukar höras efter dessa workshops

 

AKTUELLT

VÄLKOMMEN TILL MOTIYOGA I KVARTERSGÅRDEN LANSEN

 

Här hittar du yogakurser, yogaworkshops och dessutom erbjuds  regelbundna hälsopresentationer i lokalen. 

 

När du regelbundet gör yoga balanserar, stärker och renar du dina kroppar och ditt energisystem. Dessutom håller du din fysiska kropp smidig, mjuk och stark. När du är i balans mår du bättre på alla nivåer och har mer kraft att göra bra val - Du har helt enkelt en högre kvalitet i ditt liv.


 

Dags att anmäla sig till höstens nya kursstarter i Yoga 

Du är varmt välkommen att yoga med oss nu när MotiYoga startar höstens andra omgång av

Grund- och Fortsättningsyoga

 

 Tisdag  5/11 kl 19.00-20.45   Kursstart Yoga fortsättning 7ggr

 Torsdag 7/11 kl 19.15-20.45   Kursstart Yoga grund 7ggr

 

Terminens Hathayoga delas upp i två kursomgångar. Det går bra att hoppa in under kursen. 

Anmälan till motiyoga@gmail.com

 

ALLA KAN YOGA - Det fantastiska med yoga är att var och en börjar där man själv är - gör det man klarar av och följer sin egen utveckling helt utan prestation. Vi lär oss lyssna in kroppens signaler och att följa dom.

Man kan vara smidig el stel som en pinne. Det spelar ingen roll. Våga prova!

Välkommen!

 

GRAVIDYOGAKURS  -  Kursstart 1/10

Den efterfrågagade kursen i "Gravidyoga med profylaxandning" är nu i full gång men det går bra att hoppa in i pågående kurs ytterligare någon vecka. Några platser kvar.

Välkommen för anmälan!

 

Med regelbundenhet återkommer de populära  gravidyogakurserna där du även lär dig profylaxandningen som kan ge dig stor hjälp under förlossningen. 7ggr/kurs

Tisdagar 17.15-18.35

 

MAMMA&BEBIS-YOGA

Nystart Onsdag 25/9 kl 9.30-10.30

 

RESTORATIVEYOGA

Regelbundna 2.5-timmars workshops.  Läs mer under klasser

Söndagar 9.30-12.00  Nästa: 24/11

Oerhört populär workshop så boka din plats tidigt!

 

HÄLSOFÖRELÄSNING

Visste du att obalans i våra  fettsyror är ett gigantiskt  problem i hela världen och är enligt senaste forskning en av de stora anledningarna till i stort sett alla våra kroniska sjukdomar?

95% av befolkniingen har obalans - Varför? - Vad innebär det att vara i obalans?

Vilka fördelar är det för kroppen att komma i balans och hur gör jag?  Varför är det extra viktigt för gravida och ammande att tillföra fettsyror?

Det och mycket mer kommer du att få svar på under föreläsningen. 

 

Jag tar emot  för enskilda möten och har även grupp-presentationer

Kontakta mig för tidsbokning och information om datum

 

Varmt välkommen!

 

Namasté

 

Jill Moti Fins

0708 885515   

 

OBS! MAILADRESS ÄR motiyoga@gmail.com